درباره نویسنده

مطالب مشابه

24 Comments

  1. 1

    سید محمد میرفصیحی

    سلام جناب مهتابی
    گفتگوی جالبی بود.منتظرانتشارمهمان مهتاب می مانیم.و جای تاسف از این که ایشان از وضع فعلی داستان و داستان نویسی شهر بی اطلاع است. شادباشید.

    پاسخ
  2. 2

    كوكا

    ممنون جناب مهتابي از اينكه ابادانيهاي موفق رو پيدا ميكنيد و معرفي ميكنيد … انشالله پيروز باشيد

    پاسخ
  3. 3

    کامبیز

    با تشکر از شما اقای مهتابی
    و آرزوی سلامتی و موفقیت برای آقای حسن زاده

    پاسخ
  4. 4

    نوید

    سلام. کار خیلی خوبی می کنید که مشاهیر آبادان رو معرفی می کنید. انشاالله ادامه داشته باشه.

    پاسخ
  5. 5

    سلما

    سلام اقاي مهتابي
    من هم به نوبه يخود اين عيد بزرگ را به شما تبريك مي گويم و براي شما ارزوي سلامتي روز افزون مي كنم
    از اينكه اين مصاحبه را با اقاي حسن زاده انجام داديد بسيار متشكرم باعث شد كه ما بيشتر با اين هنرمند همشهري اشنا شويم
    اقاي مهتابي يك درخواست داشتم اگر امكان دارد گزيده اي از زندگي نامه ي احمد محمود نويسنده ي بزرگ خوزستاني را براي ما بنويسيد ايشان خيلي غريب اين دنيا را ترك كردند و ما در قبال ايشان مسئول هستيم در زمان حيات كه به درستي به رمان هاي ايشان پرداخته نشد لااقل الان بتوانيم ايشان را به همه بشناسانيم
    چه قدر رمانهاي ايشان زيبا هستند رمانهايي كه با لهجه ي بومي نوشته مي شدند …
    در مورد اقاي مدرسي بله ايشان هم جزء انسانهاي بزرگي هستند كه ما احتياج داريم با ايشان بيشتر اشنا شويم ايشان حرف هاي ناگفته ي زيادي دارند كه بايد گفته شود نمي دانم تا به حال خاطرات ايشان را مطالعه كرده ايد يا خير ولي به شما قول مي دهم اگر يكي يا دوتا از خاطرات ايشان را بخوانيد انس عجيبي با ايشان مي گيريد ايشان روح بزرگي دارند
    ببخشيد خيلي حرف زدم
    يا علي

    پاسخ
  6. 6

    همشهري آرش

    فرهاد حسن زاده قلمي «خاص» دارد. تاكيد مي كنم : «خاص». از اين جهت كه كودكان و نوجوانان را موجوداتي ابله ، كودن ، خانگي و فاقد اراده فرض نمي‌كند و مثل همه همكارانش ، به « نصيحت » كردن آنها نمي‌پردازد. بلكه آنها را افرادي باهوش‌ ، منتقد ، پر از سوال و اما و اگر ، صاحب فكر و البته كم تجربه مي داند كه به زبان خود آنها و با همان زيركي و رندي خاص نسل سوم و چهارم كه گوشهايي تيز و چشمهايي جستجوگر و زباني برنده دارد ، با آنها سخن مي گويد. در گوش اين نسل نمي توان خواند كه يكي بود و يكي نبود و غير از خدا هيچكس نبود ، يه مردي بود…چون بلافاصله با اين پرسش مواجه مي شويد كه اگر كسي نبود پس خدا كه بود و اگر يكي بود چرا گفتي يكي نبود و اگر خدا بود و ديگر هيچ پس آن مرد كي بود و …..افزايش ارتباطات اجتماعي و گسترش نفوذ رسانه ها وارتقاء سطح تعاملات اطلاعاتي سطوح مختلف جامعه منجر به تربيت نسلي پرسشگر شده كه زبان خاص خود را مي طلبد و لازم است تا فرهاد و فرهاد ها براي سخن گفتن با آنها زباني مناسب بيابند.و اگر چنين نشود و اين مهم تنها به مدد شخصي افرادي چون فرهاد حسن زاده انجام پذيرد و ضرورت تعريف آن بعنوان پروژه ملي « تربيت سالم و آگاهانه كودك و نوجوان بر اساس مباني ملي ، ديني و اخلاقي با نگرش خاص به مدرنيسم » صورت نپذيرد شاهد ناهنجاري هاي متعدد طبقه مورد اشاره و به تبع آن كل جامعه خواهيم بود . در آن صورت تمامي هزينه هايي كه امروز از ديدگاه برخي افراد « هزينه هاي فانتزي » قلمداد مي شود ، فردا بايد صرف « حفظ امنيت با استفاده از اهرم فشار » گردد كه غالبا نتيجه اي معكوس خواهد داشت و خداي ناكرده به شكافهاي عظيم اجتماعي مي انجامد. مثال : گسترش تلفن همراه و پايين آمدن سن دارندگان آن – تا مقطع دبستان – و پيامك هاي غير ضروري و معمولا غير اخلاقي و حجم فيلم ها و اصوات مشابهي كه از طريق بلوتوث جابجا مي شود و ماهيت و محتواي آنها ، يك خطر « جدي » است . جاي موسيقي و شعر و بلوتوث مفيد مخصوص گروه سني كودك و نوجوان در اين آمارهاي نجومي انتقال ديتا ، حقيقتا خاليست. آبا تعريف اين موضوع به عنوان يك « پروژه ملي » توسط تصميم گيرندگان و دعوت از متخصصين جامعه شناسي ، روانشناسي ، اسانيد حوزه و دانشگاه ، و فعالين و نخبگان حوزه كودك و نوجوان ، سخني به گزاف است؟

    پاسخ
  7. 7

    سیدرضا موسوی

    دوست عزیز سلام.
    متاسفانه کامنتگیر وبلاگ شما پیامها را بصورت ناقص درج می نماید. لطفا رسیدگی نمایید.

    پاسخ
  8. 8

    کاپیتان بلک

    سلام…
    من ایشون رو نمی شناختم شاید دلیلش اینه که تهران موندگار شدن…به هر حال خوشحالم که با یکی دیگه از همشهری هام آشنا شدم که مایه ی افتخاره…
    شما هم خودتو ناراحت نکن از این به بعد به خیابون امیری می گیم خیابون فرهاد حسن زاده :دی…
    من کلی دنبال کتابای الکترونیک ایشون گشتم ولی پیدا نکردم…کتاباشونو نمی ذارن روی نت؟
    با اجازه لینک می کنم شما رو…
    یاحق…

    پاسخ
  9. 9

    عاطفه

    اي كاش مي تونستم هم فيلمهاي شما و هم داستانهاي ايشون رو بخونم تا بيستر ذوق و افتخار كنم از وجود عزيزان همشهريم.
    مصاحبه جامع و خوبي بود

    پاسخ
  10. 10

    مهرناز

    حسن زاده وحسن زاده ها مایه افتخار ماهستند.داستانهایی بانثرهای زیبا وساده وروان چنان برروح وروان آدمی تاثیر میگذاردکه تا مدتی براحتی بااون زندگی میکنی عشق میکنی ومی آموزی….فضاهایی ملموس وناب که همه جا پیدا نمیشه وباید قدرشو دونست.حسن زاده ها مایه افتخار آبادان هستند.ونزدیک نزدیک درست پشت همین حیاط خلوت……

    پاسخ
  11. 11

    نامشخص

    سلام ….
    عید شما هم مبارک …
    مصاحبه جالبی بود …
    موفق باشی …منم…ها …

    پاسخ
  12. 12

    فرهاد حسن‌زاده

    سلام بر شما آقاي مهتابي و همشهري‌هاي خوبم.
    اول.براي درج گفت‌وگو در سايت از شما ممنون.
    دوم.من هنوز دينم را به شهرم و مردم شهرم ادا نكرده‌ام. اميد كه بتوانم گوشه‌اي از اين دين را به جا بياورم.
    سوم.با وضع موجود،هنوز خيلي زود است كه اسم جايي به نام هنرمندي معاصر بشود. تا احمد محمودها و ناصر تقوايي‌‌ها و … هستند من كلاس اولي چه كاره‌ام؟ وانگهي. چه نيازي به اين كارها. اسم و اثر هنرمند بايد توي دلها باشد.
    چهارم.براي من مهم ترين چيز خوانده شدن است.به خصوص از طرف خوزستاني‌ها و آباداني‌هاي عزيز.آدرس ايميل من هم اين است:farda136@yahoo.com خيلي خوشحال مي‌شوم با آنها در ارتباط باشم و نظرشان را بدانم.
    پنجم.باز هم به خاطر كار قشنگتان ممنون. پايدار باشيد

    پاسخ
  13. 13

    نوشین

    سلام آقای مهتابی، ممنون بابت این کار باارزشتان. امیدوارم بتوانید با بقیه نویسندگان و هنرمندان آبادان عزیز گپ و گفتی داشته‌باشید تا ما هم بیشتر با آنها آشنا شویم. و به امید سرافرازی مجدد این شهر دوست داشتنی.
    شب و روزتان خوش

    پاسخ
  14. 14

    ابراهيم زنگنه

    شاهرخ خان بنده از شما بابت اين مصاحبه بسيار سپاسگزارم .
    ان شاءالله با پيگيري اين بخش و اينگونه ارتباطات موجب شويد تا با نشان دادن نيروي عظيم فرهنگي اقتصادي و … كه در اقصا نقاط دنياي پيرامون شهر عشق و صفا و معرفت و ليكن از دل پاك شهر خدا سر برآورده اند مردم آبادان را به غناي انساني پيشينشان آگاه تر نموده تا بدانند ادامه دهنده را چه كساني ميتوانند باشند و هم بدانند كه در گذشته اين خطه چه پتانسيلي براي پرورش چنين نبوغي را دارا بوده است .
    ضمنا اميدوارم موجب شود عزيزاني ( علي الخصوص خواص ) كه توانايي هاي خود را به هر دليل صرفا در خارج از اين خطه پاك عرضه ميكنند انگيزه اي براي رجوع و خارج كردن مردم عزيز شهرمان از اين انزواي بي توجهي شود .
    در پايان از استاد حسن زاده عزيز تقاضا دارم با قلم شيوايشان جهت خلق اثري در خصوص زندگي كودكان آباداني در دوران جنگ ، سختي ها ، مشقات ، تناقضات رفتاري در مواجهه با مردم شهر پذيراي آنها و دوسيابي ها و … و البته به زبان طنز همت گماريد .
    چو آبادان نباشد تن من مباد

    پاسخ
  15. 15

    هوادار صنعت نفت

    عمو شاهرخ دمت گرم که مارا به این گفتگو دعوت کردی. من از دور ا دور آقای حسن زاده را می شناسم و جای خوشبختی است که نام کوچک من هم “فرهاد” هست.
    آقای حسن زاده موفق و موید باشید. همچنین شما شاهرخ خان که همیشه مارا به خواندن مطالب خواندنی و در یک کلام” یاد آورنده آبادان” دعوت می کنی.

    پاسخ
  16. 16

    رخشان

    سلام همشهری عزیز. ببخشید و عذر تقصیر بخاطر تآخیر رو بپذیرید به اینترنت دسترسی نداشتم. من هم عید فطر رو به شما تبریک میگم و آرزوی قبولی طاعاتتون رو از درگاه خداوند متعال دارم. ممنون که به من هم خبر دادید این مصاحبه ی جذاب رو بخونم. باعث افتخار ماست که همشهریان فرهیخنه و ادیبی مثل آقای حسن زاده داریم که نشانه ی آبادانی بودنشون بیشتر از اونکه علاقه به قلیه ماهی و… باشه، فروتنی و خضوعشون هست علیرغم این سابقه ی فرهنگی درخشان. لذت بردم و برای سلامتیشون دعا می کنم. از شما هم دوباره ممنون که از ایشون یاد کردید.

    پاسخ
  17. 17

    مريم دلباري

    بي شك فرهاد حسنزاده از نويسندگان تاثير گذار ادبيات داستاني هستند علاوه بر ادبيات كودك ونوجوان ،رمان حياط خلوت
    اثرماندگاري ست
    تشكر از اقاي مهتابي براي معرفي زيبايشان

    پاسخ
  18. 19

    پوریا قطره نبی

    قدرت این نوستالژی برایم خیلی جالب است.فکر کنم آنها که کودکی شان را در این شهر گذرانده اند, این دوره از زندگی را بیش از همسالان خود به خاطر خواهند داشت. البته شاید این نوستالژی در نسلهای متاخر رو به زوال باشد…

    پاسخ
  19. 20

    باشهيدان آبادان

    پریشب شبکه یک داشت از قول خواهر یکی از شهدا ی ابادان راجب زندگی و شهادتش برنامه پخش میکرد شهید اسماعیل رامهرمزی که بقول خواهرش خیلی فضول بود اما بنظر من او یک اتشپاره بتمام معنا بود من و او در یک مدرسه درس میخواندیم و سال اخر راهنمائی با هم همکلاس بودیم

    پاسخ
  20. 21

    قاصدک

    سلام. واقعا افتخار میکنم به اینکه آبادانی هستم و همشهریهای هنرمندی مثل آقای حسن زاده دارم. و همین طور شما جناب مهتابی. ممنون که مارو با همشهریهای خوب و موفقمون بیشتر آشنا می کنید

    پاسخ
  21. 22

    ياسمين حاتمي

    ما آباداني نيستيم..اما آباداني ها رو دوست داريم ((:
    از سايت زيباتون ممنون..
    از مصاحبه تان هم لذت برديم..
    بازم سر ميزنم..

    پاسخ
  22. 23

    ناصربزرگمهر

    سلام.همیشه استفاده میکنم.تلاشتان برای معرفی آبادان ستودنی است.موفق باشید.

    پاسخ
  23. 24

    سه تفنگدار

    سلام خوبی همشهری
    مصاحبه های خوبی کرده بودی
    وبلاگ قشنگی داری

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

این قالب توسط تیم حرفه ایمومیزات طراحی شده است .