اصولاً
یکی از مواردی که باعث ماندگاری و اثبات دیرینگی تاریخ هر شهر و سرزمینی می
گردد، وجود روایات معتبر و احادیث متواتر از زبان و روایات بزرگان قابل اعتماد
خواهد بود، تا آنجا که هر قدر این روایات معتبرتر و راویان و اسناد روایت آنان
شناخته تر باشند، اثبات قدمت تاریخی و اعتبار و ارزش ان ناحیه کامل تر و قابل
دفاع تر خواهد گردید.
با
دانستن چنین مقدمه ای می توان انتظار داشت در صورت وجود روایات و اسناد معتبر
دینی و مذهبی، آن هم از زبان انبیاء و اولیاء الهی، در مورد هر منطقه،شهر و
سرزمینی، می توان ارزشی والا و در خور تحسین برای آن منطقه قائل گردید چه رسد
آنکه چنین روایاتی، به سند صحیح هم معنبر گردیده و نیز از لسان مبارک پیامبر
گرامی اسلام،حضرت محمد(ص) و نیز ائمهء بزرگوار شیعه نقل گردیده شده باشند.
برخی از
این روایات در تقسیم بندی اهل حدیث در گروه «ملاحم» به معنای پیشگویی قرار می
گیرند و برخی دیگر از گذشتهء این شهر و عظمت معنوی این سرزمین حکایت دارند.اینک
به بررسی چند روایت و حدیث معتبر از زبان مبارک پیامبر عظیم الشان اسلام و نیز
مولای متقیان حضرت علی بن ابیطالب و نیز حضرت امام جعفر صادق(ع) می پردازیم:
احادیث نقل شده از پیامبر گرامی خدا،حضرت محمد(ص)
حدیث اول:
پیامبر اکرم فرمودند:هر کس از شما عبادان(آبادان) را دید،در آن رباط بندد، زیرا
که این شهر مشتی گل از بیت المقدس است.طوفان نوح آن را بدانجا انداخته،روز
قیامت به سرزمین خود باز خواهد گشت.
(به نقل از کتاب احسن
التقاسیم فی المعرفه الاقالیم،نوشتهء ابن مطهر مقدسی،صفحهء ۸۷)
حدیث دوم:
رسول خدا(ص)در پاسخ به پرسش عبدالله ابن سلام که پرسید:چهار منبر از منابر بهشت
در دنیا،در کجا قرار دارند؟فرمودند: اولین منبر،قیروان است در آفریقا، دومین
منبر باب ابواب است در ارمنستان و سومین منبر در خراسان است و آن در پس نهری به
نام جیحون قرار دارد و چهارمین منبر عبادان(آبادان) است.
(به نقل از
بحارالانوار،نگارش علامه مجلسی،جلد۶۰،صفحهء ۳۲)
اینک
شایسته است تا برای فهم و درک بیشتر و بهتر از مناطقی که توسط رسول خدا(ص) به
عنوان منبرهای نور معرفی گردیده شده اند،به شرح مختصر هر یک از این سرزمین ها
بپردازیم:
قیروان،شهر و ناحیه ایست در کشور تونس و در قارهء آفریقا که قدمتی بسیار طولانی
داشته و زمانی از شهرهای تجاری مشهور جهان به شمار می رفته است.
باب
ابواب، در واقع نامی است که جغرافی دانان عرب به شهر دربند، واقع در دامنهء
جبال قفقاز و ساحل غربی دریای خزر(کاسپین) داده بودند.طبق گزارشات وقایع نگاران
عهد قدیم،آب دریا تا پای دیواره های شهر می رسیده و در وسط این شهر لنگرگاه جهت
کشتی های جنگی و تجاری ایجاد شده بوده و در دو طرف ساحل، دو دیوار ساخته شده
بود و زنجیری محکم به دو طرف این دیوارها کشیده شده بود تا از ورود و یا خروج
کشتی ها بدون هماهنگی و مجوز جلوگیری به عمل آید و احتمالاً دلیل برگزیدن چنین
نامی برای این شهر وجود همین ورودی آبی بوده است(به نقل از فرهنگ معین،جلد
پنجم،ذیل واژهء باب ابواب).
جیحون،رودخانه ایست در ماوراء النهر و امروزه مرز بین تاجیکستان و شمال شرقی
افغانستان را تشکیل می دهد.از رودخانهء جیحون در بسیاری از کتب اساطیری و قدیمی
ایران زمین از جمله داستان آرش کمانگیر و نیز در بسیاری از داستان های شاهنامه
نام برده شده است.
حدیث سوم:
پیامبر خداوند فرمودند:دو در گشوده شده است در بهشت،یکی از عبادان و دیگری از
قزوین،….
اصحاب عرض کردند:عبادان(آبادان) جدید الاحداث است!!! فرمودند:لیکن اول بقعه
ایست که مردمانش به عیسی بن مریم(ع) ایمان آوردند.
(به نقل
از کتاب تاریخ برگزیده، صفحات ۷۶۲ و ۷۶۳،تاریخ آبادان در روزگاران اسلامی،صفحهء
۸۷)
شاید
بتوان از این روایت،علاوه بر آنکه ارزش معنوی و مقام اخروی این سرزمین(آبادان)
را به دست آوریم،می توان به قدمت تاریخی این سرزمین نیز پی برد،چرا که پیامبر
گرامی در پاسخ به عرض اصحاب خویش که اظهار می دارند که آبادان سرزمینی
جدیدالاحداث است،آن بزرگوار ضمن نفی جدیدالاحداث بودن این جزیره در آن
زمان(حدود ۱۴۰۰ سال پیش)اشاره به وجود این سرزمین و نیز مسکونی بودن آن در زمان
نبوت و دورهء دعوت حضرت مسیح(ع) یعنی بیش از ۲۰۰۰ سال پیش می نمایند.
حدیث چهارم:
پیامبر خدا(ص) فرمودند:عبادان(آبادان) و قزوین دو در از دروازه های بهشتند که
بر روی اهل دنیا گشوده شده اند.
به نقل از کنزالعمال،متقی
الهندی،جلد ۱۲،صفحهء ۳۰۰
آبادان در روایات منصوب به حضرت علی(ع)
حدیث اول:
امام علی(ع) فرمودند: چهار شهر در دنیا از بهشت هستند:اسکندریه و عسقلان و
عبادان(آبادان) و قزوین.
به نقل از تاریخ
برگزیده،حمدالله مستوفی،صفحهء۷۷۱
شاید
لازم باشد تا در مورد این چهار شهر توضیح مختصری آورده شود.
اسکندریه
به نقل از فرهنگ فارسی معین،جلد پنجم، نام شهر و بندر بزرگی بوده در مصر و
آفریقای شمالی،مغرب مصب رود نیل.
عسقلان
نیز نام شهری بوده که بر اساس سفرنامهء ناصر خسرو قبادیانی، و تصحیح دکتر وزین
پور و جناب آقای دکتر جعفر شعار، محل این شهر کهن بر ساحل فلسطین جنوبی قرار
داشته و آن را مانند دمشق، عروس الشام می نامیدند.
البته در
مورد آبادان و قزوین نیازی به توضیح نمی باشد که این شهرها، امروز نیز از
شهرهای آباد و شناخته شده می باشند.
حدیث دوم:
امام علی(ع) در بیانروایتی و در پاسخ به فردی به نام صعصعه بن صوحان، در مورد
علائم آخرالزمان و روزهای تنگ و تاریک آن دوران و پس از توضیحی طولانی در مورد
زندگی و بدعت های مردم در آن زمان افزودند: آن روز بهترین مکان برای زندگانی
عبادان(آبادان) است. حتی خواب انسان در آن مانند جهاد در راه خداست. هر کس در
عبادان(آبادان) چهل شبانه روز ایستادگی نماید،به تکلیف خود عمل کرده و هر کس
چهل شبانه روز در پایداری با من شریک گردد، او را در مصاحبت و همراهی با محمد
پیامبر اسلام(ص) شریک دانم.
به نقل از کتاب معتبر
المعیار و الوازنه نوشتهء استاد علامه اسکافی،صفحهء ۸۳
و نیز در
روایتی مشابه از همان حضرت و در کتاب کنزالعمال به نگارش متقی هندی،جلد دوازدهم
صفحهء ۶۱۳ اینگونه آمده است:
…… آنگاه بهترین مسکن عبادان(آبادان) است، حتی خفته در آن همانند مجاهد در
راه خداست و اولین مکانیست که به حضرت عیسی(ع) ایمان آورده و روزی خواهد
رسید(مردم) آرزو کنند ای کاش کاهی بودیم در خشتی از خانه های عبادان(آبادان).
آبادان در روایات منصوب به امام جعفر صادق(ع):
حدیث اول:
عبدالملک
بن عمرو از ابوعبدالله امام صادق(ع) روایت می کند که امام(ع) فرمودند:
ای عبدالملک! چرا به
این اماکنی که همشهریان شما به آنجا می روند، نمی روی؟گفتم:کدام
اماکن؟فرمود:جده و عبادان(آبادان) و مصیصه و قزوین! عرض کردم: منتظر امر شما و
پیروی از شما هستم.
به نقل از کتاب اصول
کافی،علامه کلینی،جلد پنجم،صفحهء ۱۹ و تهذیب الاحکام،شیخ الطائفه جلد ششم صفحهء
۱۲۶ و نیز کتاب وسائل الشیعه نوشتهء شیخ حر عاملی جلد یازدهم صفحهء ۳۲ و نیز
کتاب ارزشمند تحلیلی از زندگانی سیاسی امام حسن مجتبی(ع) به قلم علامه جعفر
مرتضی عاملی و ترجمهء محمد سپهری صفحهء ۱۷۲.
اما خوب
است تا در مورد این روایت بسیار محکم و معتبر، مانند احادیث گذشته به معرفی
مناطق یاد شده در حدیث بپردازیم:
جده
شهریست در حجاز(عربستان سعودی) در کنار دریای سرخ به فاصلهء ۷۲ کیلومتری مکه و
۴۱۹ کیلومتری مدینه.این شهر بندر ورودی مکه بوده و اهمیت آن از سال ۲۶هجری آغاز
شد که عثمان،خلیفهء سوم، آن را بندر مکه قرار داد.
مصیصه
شهری بوده در آن سوی جیحون در ماوراءالنهر که البته به دیر المحلی نیز مشهور
بوده است.
در واقع
حضرت امام جعفر صادق(ع) پیرو حدیث روایت شده از پیامبر گرامی اسلام،در آنجا که
نام چهار منبر از منابر نور را مطرح می فرمایند، در اینجا و با طرح این حدیث با
ذکر نام مصیصه، محل دقیق آن محل را نیز روشن می سازند.همچنین باید توجه داشت که
که در آن دوران،خراسان قدیم شامل سرزمین ماوراءالنهر و خراسان امروزی بوده است.
حدیث دوم:
مروزی روایت می کند:به امام عرض کردم: ….. کدامیک در نزد شماپسندیده تر است:
اعتکاف یا سفر به عبادان(آبادان)؟ فرمودند:هیچ عملی نزد من با جهاد برابری نمی
کند.یعنی رفتن به عبادان(آبادان)از اعتکاف افضل است.
به نقل از کتاب المغنی به
قلم عبدالله بن قدامه،جلد سوم، صفحهء۱۴۹ و نیز کتاب الشرح الکبیر به نگارش
عبدالرحمن بن قداه جلد سوم،صفحهء۱۵۰ و ۱۵۱.
در مورد
شخص راوی این روایت یعنی جناب مروزی باید دانست که ایشان همان شخص بشر حافی یا
بطور کامل تر ابونصر بشر بن حارث و مشهور به حافی به معنای پابرهنه می باشند که
از یاران صدیق حضرت موسی بن جعفر بوده و با اشارت آن امام بزرگوار هدایت
پذیرفت.این شخص مدتهای مدیدی در شهر ابادان به ریاضت پرداخته و کتابی نیز در
شرح سفر خویش در این جزیره دارد.
علاوه بر
این روایت روایات بسیاری نیز وجود دارد که نشان از اهمیت جزیرهء آبادان در نگاه
بزرگان دین و دلالت آن بزرگواران برای پیروان خویش جهت سفر و حضور در این منطقه
دارد.
یاران
آبادانی حضرت صاحب الزمان(عج):
کاملاً
واضح و بدیهی می باشد که یاران اصلی آقا امام زمان که بر اساس روایات و مستندات
از حیث تعداد ۳۱۳ نفر می باشند،همگی از جمیع جهات و معنویات می بایست از افراد
بسیار صالح و نمونه در زمان خویش بوده و با خلوص بسیار و جهد فراوان خود را
لایق چنین مقامی نموده باشند.
بر اساس
روایات معتبر و اخبار رسیده، تعدادی از این افراد برگزیده از اهالی شهر آبادان
می باشند که تعداد آنها به نقل از روایات منصوب به پیامبر گرامی(ص) و امام
علی(ع) از یک تا ده نفر ذکر شده است.
نویسندهء
کتاب راهنمای بشر به سوی سعادت،جلد پنجم صفحهء ۱۲۱ و نیز در کتاب ستارگان
درخشان جلد ۱۴ صفحهء۵۴ تعداد این بزرگواران را یک نفر و صاحب کتاب الملاحم و
الفتن در صفحهء ۱۱۹ و نیز شیخ علی کورانی العاملی در کتاب معجم الاحادیث الامام
المهدی(عج) این تعداد را سه نفر و نگارندهء کتاب بزرگ نوائب الدهور فی علائم
الظهور، در جلد دوم و بخش دوم در صفحات ۱۱۶ و ۱۲۶ و همچنین کتاب عبقری حسان فی
الاحوالات صاحب الزمان(عج) و نیز شیخ ابوالحسن المرندی در مجمع النورین، تعداد
اصحاب و اعوان خالص حضرت بقیه الله الاعظم را از شهر آبادان ده نفر بیان نموده
و اسامی مبارک این یاران امام زمان را چنین نگاشته اند:
حمزه و
شیبان و قاسم،جعفر و عامر،عمر و عبدالهیمن و عبدالوارث و محمد و احمد.
راستی،زندگانی و اهلیت در چنین سرزمینی که همپای سرزمین های مقدس و معروف در
افواه و لسان مبارک ائمه و نبی گرامی اسلام(ص) چنین مبارک و مقدس آمده، بالیدن
و افتخار ندارد؟راستی،در چنین سرزمینی و چنین خاکی که حتی خفتن در آن همچون
جهاد در راه خدا صواب و حسنه دارد زندگانی نموده و ارتزاق جای افتخار
ندارد؟بیائید پاس بداریم چنین سرزمینی را، آنچنانکه شهدای شهرمان آن را پاس
داشتند.
در اینجا لینک دانلود فایل صوتی مربوط به وقایع خروج دجال، علائم ظهور، شرائط
آخرالزمان، احادیث معرفی و شناخت دجال و از همه مهمتر ارزش و
جایگاه شهر آبادان در دوران
آخرالزمان
را به روایت علامه حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن آیتی را برای شما عزیزان
قرار می دهم.لازم به یادآوریست که منبع این فایل سایت معتبر تبیان بوده
که تحت نظر و مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی کشور می باشد ولی برای سهولت در دسترسی
به این لینک،آن را در هاست اختصاصی این پایگاه دانلود نموده ام.
حجم فایل:۲/۴ مگابایت.
برای شنیدن و دانلود این فایل صوتی
اینجا را کلیک کنید.
برای دانلود این فایل صوتی
اینجا را کلیک کنید.
کلیه حقوق این مطلب و سایر
مطالب منتشر شده در پایگاه اینترنتی
آبادان شهر خدا،
متعلق به مدیر این وبسایت،آقای بهرام مهتابی بوده و ذکر هر گونه مطلب از این
مطالب بدون دریافت مجوز کتبی از این مدیریت،علاوه بر حرمت شرعی و نیز مغایرت با
شعور و فرهنگ غنی مردم آبادان،قابل پیگرد قانونی نیز می باشد.
ترجمهء همین متن به زبان انگلیسی:
Abadan Islamic narratives and religious elders
language
Basically, one where the durability and proven Dyryngy on every city and land
are, authentic Hadith narratives of language and narrative of successive elders
will be reliable, however, the more this Mtbrtr narratives and their narratives
and documents known Ravian more are proven validity and value of ancient
historical and complete the area and more will be more defensible.
With the introduction of such knowledge can be expected if there are valid and
reliable religious documents, the language of the prophets and the divine
parents, in every region, city and land, can be sublime values and fit the area
allowed for admiration While such Rvayaty was alone, the document is correct and
the language has been Mnbr Birthday Dear Prophet of Islam, Prophet Mohammad
(PBUH) and the honorable Aymh’ been quoted are Shiite.
Some of the narratives in the division from the Hadith group Mlahm “the means
are predicted and some other city Gzshth’ and spiritual greatness of this land
have a story. Now to review some narrative and authentic Hadith of Prophet
Muhammad Azim Mubarak language Alshan Islam Mola and pious Hazrat Ali ibn Abi
Talib and Imam Jafar Sadeq (AS) explains:
The hadiths of the Prophet Dear God, Prophet Mohammad (PBUH)
First Hadith:
Prophet Updated: everyone Ebadi (Abadan) saw, in Rabat closes, because the city
of Jerusalem is fistic flowers. Bdanja flood of Noah put it, Armageddon will be
open to their homeland.
(Quoted from the book Al-Ahsan Altqasym Almrfh Alaqalym, Nvshth’ Ibn Holy Holy
p. 87)
Second Hadith:
Prophet (PBUH) in response to questions that I asked Ibn Abdullah: Mnabr garden
of four spots in the world, where are? Updated: First spots, Qyrvan in Africa,
Bob Abvab second spots in Armenia and third spots in Khorasan and the name of
the fluvial and fourth spots is Jyhvn Ebadi (Abadan) is.
(Quoted Bharalanvar, writing Allameh Majlisi, Volume 60, p. 32)
Now is competent to understand and better understanding of the areas by the
Prophet (PBUH) as the light Mnbrhay have been introduced, a brief description of
any of these lands pay:
Qyrvan, city and district in the country stop in Tunisia and the old Qarh’
Africa had a very long time and famous commercial cities of the world has been.
Bob Abvab, in fact, a name that Arab geographers City Unit, located in the
Caucasus and West Damnh’ Jebal Caspian Sea (Caspian) were given. Diarist
reported Old Testament, the foot wall of sea water reached the city and in the
middle Harbor city for war and commercial ships and created both sides of the
beach, the wall was built and sealed chain two sides were drawn to the walls of
the entrance and exit of ships or coordination and no permit is to prevent
probably because adoption of such a name for the city water is input (quoting
particular culture, Volume V, following Bob Vazhh’ Abvab).
Jyhvn, river, stop in and far beyond today Alnhr between Tajikistan and
Afghanistan’s northeastern forms. Rvdkhanh’ Jyhvn of many books and old
mythological land of Iran Arash story and many stories of the Shahnameh is named
.
Third Hadith:
Prophet of God Updated: has opened two in Paradise, one of Ebadi and other
Qazvin ,….
Companions to width: Ebadi (Abadan) is new Alahdas! Updated: But the first stop
Mrdmansh monument to Jesus (pbuh) believe.
(Quoted from the book chosen, pages 762 and 763, on Abadan Islamic Rozegaran, p.
۸۷)
Perhaps this story, in addition to spiritual values while the Hereafter, and
officials of this land (Abadan) to obtain, can be following the old historical
range of this land, because the Prophet There latitude in response to his
companions are told that the Abadan is Jdydalahdas land, while the honorable
Jdydalahdas rejection being the island at the time (about 1400 years ago) of the
land to be residential and the time period prophecy and invited Jesus Christ
(PBUH) that are more than 2000 years ago must.
Fourth Hadith:
Prophet of God (PBUH) Updated: Ebadi (Abadan) and two in Qazvin Bhshtnd the
gates open on the world are people.
Quoted Knzalmal, pious الهندی, Volume 12, p. 300
Abadan narratives appointed to Hazrat Ali (AS)
First Hadith:
Imam Ali (AS) Updated: four in the world garden city are: Alexandria and Sqlan
and Ebadi (Abadan), and Qazvin.
Quoted on selected Hamdollah Mostofi, p. 771
May need to in these four cities will be given a brief explanation.
Alexandria, quoting the Persian culture specific, Volume V, the name of a large
city and port in Egypt and North Africa, west Nile embouchure.
Sqlan of the city based on Sfrnamh’ Khusraw Qbadyany, and correct the doctor
weighty poor doctor and Mr. J. Motto, where the old town in the southern coast
of Palestine and had it like Damascus, the bride is called Alsham.
Of course, in Abadan and Qazvin is not need to explain that these cities today,
the cities are known Abad.
Second Hadith:
Imam Ali (AS) Byanrvayty and in response to individual Ssh Ben Svhan, the
symptoms and Khralzman days and dark period and after a long explanation about
living people and Innovation at the time, adding: The Day the best place for
life Ebadi (Abadan) is. Even sleep in humans such as Jihad in the way of God.
Everyone Ebadi (Abadan) forty a day to stand, to do their homework, and every
day in forty stability will partner with me, his associate and, with the prophet
Mohammad (PBUH) partner know.
Quoting from the book and the prestigious Almyar Alvaznh Nvshth’ Askafy
Professor Alameh, p. 83
And in a similar blast in the Prophet and pious writing Hindi Knzalmal Book,
Volume twelfth p. 613 these are:
…… Then the best housing Ebadi (Abadan) is, even as the Sleeping Mojahed in
the way that God first Mkanyst Prophet Jesus (PBUH) will believe and one day
(people) are the dreams I had reduction in adobe homes Ebadi ( Abadan).
Abadan narratives appointed Imam Jafar Sadeq (AS):
First Hadith:
Of Amr Ibn Al Imam Sadiq (AS) that the story of Imam (AS) Updated:
The Abd! Why these places where you are fellow citizens, not on? I said: Which
Places? Said: Jeddah and Ebadi (Abadan) and Msysh and Qazvin! W I: wait for your
matter and I follow you.
The principles of the book enough, Allameh Kulayni, Volume V, p. 19 and
refinement Ahkam, Sheikh Altayfh Volume VI p. 126 and Book means Nvshth’
ush-Shia Sheikh Horr Ameli Volume XI p. 32 and the book value of analytical
political life of Imam Hasan Mojtaba ( AS) pen system and Trjmh’ Allameh
Mohammad Jafar M. Sepehri p. 172.
But good about this story is very strong and valid, such as past hadiths
mentioned in introducing Hadith pay areas:
Hejazi Shhryst in Jeddah (Saudi Arabia) along the Red Sea to Faslh’ 72
kilometers 419 kilometers from Mecca and Medina. The port city of Mecca, its
importance began in the year 26 AH the Ottoman Khlyfh’ Third, it placed the port
of Mecca.
Msysh of the city in the Jyhvn Mavra’alnhr late Almhly the course is also
popular.
In fact, Imam Jafar Sadeq (PBUH) hadith narrative follower of the Prophet of
Islam There, where the name of four spots of light Mnabr Exalted presents here,
and the Hadith project Msysh namely, where the exact location make clear. should
also noted that the period, including the ancient land of Khorasan Razavi
Mavra’alnhr and is today.
Second Hadith:
Marvazi story is: I Imam width: ….. Which is more in with Shmapsndydh: Atkaf
or travel Ebadi (Abadan)? Updated: a practical equality with Jihad I do not.
That to Ebadi (Abadan) is the supreme Atkaf.
Quoting from the book Almghny pen Abdullah bin Qdamh, Volume III, p. 149 and
also writing books Alshrh Rahman Ibn-el-Kebir Qdah Volume III, p. 150 and 151.
Person narrator in this story that Mr. Marvazi should know that he or Hafy the
human person fully human Abvnsr bin Hars and more famous Barefoot Hafy means are
the Fellowship of Moses ibn Jafar Sadiq and Imam honorable with the tip directed
accepted. The person in Abadan long protracted abstinence paid and the book
describing his trip to this island.
In addition there are also many narratives narratives that show the importance
of Abadan Jzyrh’ look at religion and implies the honorable elders for his
followers to travel and has presence in the region.
Fellowship prosperity owner Hazrat Zaman (aj):
It is quite clear that the main Yaran Agha Imam validity and documentation based
on the number of terms are 313 people, all and all aspects of Spiritual people
should be very good and his time of sample purity and very Jhd many have to be
capable of such a position.
According to reliable news and narrative reached, a number of people chosen from
Abadan are people that their numbers quoted hadith the Prophet appointed Dear
(PBUH) and Imam Ali (AS) of one to ten are listed.
Nvysndh’ the handbook of human happiness, Volume V p. 121 bright stars in the
book and also Volume 14 p. 54 the number of honorable people and the owner of a
book and Almlahm Alftn p. 119 and Sheikh Ali Mo `jam Alahadys Kurányi Alamly
book الامام Mahdi (aj ) The number of three people and great book Ngarndh’ Nvayb
Aldhvr Fi Alzhvr symptoms, the second volume and the second section on pages 116
and 126 and the owner of Book Bqry حسان Alahvalat Fi Zaman (aj) and Sheikh Abol
Almrndy Alnvryn Assembly, the number of companions Avan and Imam net
Baghiatollah Alazm of Abadan ten expression and the Fellowship of Imam Mubarak
names such time have written:
And Qasim Hamza, and Sheibani, J., and Amer, life and Bdalhymn Bdalvars and
Mohammad and Ahmad.
Indeed, such a land of life and population Hmpay the holy land and language,
known as the Happy Afvah There Imams and Muslim prophet (pbuh) such Mubarak and
the sacred, no glory and honor? Right, such land and such earth even sleep Jihad
in the path of God as mentioned above Svab and the pride of life and no place
Artzaq? come to such a land belongs to Muslims, it commemorates Nchnankh Shhrman
were martyrs.
All rights to content and other content published on Web site Abadan City of
God, belongs to the website administrator, Mr. Bahram fluorescent and mention
any content of this material without written permission from management, in
addition to and inconsistent with religious reverence intelligence and rich
culture of the people of Abadan, the prosecution is also available.
ترجمهء همین متن به زبان عربی:
آبادان الروايات الإسلامية والدينية
شيوخ اللغة
أساسا ، واحدة من حيث المتانة وDyryngy ثبت في كل مدينة والأرض ، وسوف السرد الحديث
الصحيح من اللغة والسرد من شيوخ المتعاقبة يمكن التعويل عليها ، ومع ذلك ، وأكثر
هذه Mtbrtr الروايات والقصص والوثائق المعروفة أكثر Ravian وثبتت صحتها وقيمتها
التاريخية العريقة والكامل في المنطقة وأكثر ستكون أكثر تحصينا.
مع إدخال مثل هذه المعرفة يمكن توقع ما إذا كانت هناك وثائق صحيحة وموثوقة الدينية
، ويمكن أن لغة الأنبياء والآباء الإلهي ، في كل منطقة ومدينة والأرض ، وتكون قيم
سامية وتناسب مساحة يسمح للإعجاب بينما Rvayaty مثل كان وحده ، فإن وثيقة صحيحة
واللغة تم Mnbr عزيزي ميلاد نبي الإسلام ، النبي محمد (ص) وAymh الشرفاء ‘قد نقلت
من الشيعة.
بعض الروايات في قسم من المجموعة Mlahm الحديث “وسيلة من المتوقع وبعض المدن الأخرى
Gzshth’ وعظمة الروحي لهذه الأرض لديها قصة ، والآن إلى استعراض بعض السرد والحديث
الصحيح عن النبي العظيم محمد مبارك اللغة Alshan الإسلام مولا ورعه حضرة علي بن أبي
طالب والإمام جعفر الصادق (ع) قائلا :
الأحاديث النبوية عزيزي الله ، النبي محمد (ص)
الحديث الأول :
نبي تحديث : الجميع عبادي (عبدان) وشاهد ، ويغلق في الرباط ، وذلك لأن مدينة القدس
هي الزهور fistic. Bdanja طوفان نوح وضعه ، هرمجدون سوف تكون مفتوحة إلى وطنهم.
(مقتبس من كتاب آل احسان Altqasym Almrfh Alaqalym ، Nvshth ‘ابن الكرسي الرسولي (ص
۸۷)
الحديث الثاني :
الرسول صلى الله عليه ردا على الأسئلة التي سألت بن عبد الله : Mnabr حديقة أربع
مناطق ساخنة في العالم ، وأين هي؟ تحديث : البقع أولا ، Qyrvan في أفريقيا ، وبوب
Abvab البقع الثانية في أرمينيا والبقاع الثالثة في خراسان واسم البقع النهرية
والرابع هو Jyhvn عبادي (عبدان) هو.
(مقتبسة Bharalanvar ، وكتابة العلامة المجلسي ، المجلد ۶۰ ، ص ۳۲)
الآن المختصة لفهم وتفهم أفضل للمناطق من قبل النبي صلى الله عليه وسلم كما Mnbrhay
ضوء أدخلت ، وصفا موجزا عن أي من هذه الأراضي الدفع :
Qyrvan والمدن والمقاطعات في البلاد توقف في تونس وQarh القديمة ‘افريقيا قد وقتا
طويلا جدا ومشهورة المدن التجارية في العالم قد تم.
بوب Abvab ، في الواقع ، وهو الاسم الذي الجغرافيين العرب وحدة المدينة ، التي تقع
في منطقة القوقاز والغرب Damnh ‘جبل بحر قزوين (بحر قزوين) اعطيت. كاتبة اليوميات
ذكرت في العهد القديم ، على سفح جدار مياه البحر ، وصلت الى المدينة في منتصف مرفأ
المدينة للحرب والسفن التجارية وخلق كلا الجانبين من الشاطئ ، وبناء جدار الفصل
ومختومة سلسلة الجانبين وضعت على الجدران لدخول وخروج السفن أو التنسيق وعدم السماح
هو لمنع ربما كان ذلك بسبب اعتماد هذا الاسم لمياه المدينة هي المدخلات (نقلا عن
ثقافة معينة ، المجلد الخامس ، وبعد بوب Vazhh ‘Abvab).
Jyhvn ، النهر ، ووقف في وإلى ما هو أبعد اليوم Alnhr بين طاجيكستان وأفغانستان
وشمال شرق الأشكال. Rvdkhanh ‘Jyhvn العديد من الكتب القديمة والأرض الأسطورية
إيران أراش قصة وقصص كثير من الشاهنامة يدعى .
الحديث الثالث :
نبي الله تحديثها : لقد فتحت اثنين في الجنة ، واحدة من عبادي وغيرها من قزوين
،….
المرافقون للعرض : عبادي (عبدان) هو Alahdas جديد! تحديث : ولكن أول محطة النصب
Mrdmansh إلى السيد المسيح (ع) يعتقد.
(مقتبس من كتاب المختار ، الصفحات ۷۶۲ و ۷۶۳ ، على عبادان Rozegaran الإسلامية ، ص
۸۷)
ربما هذه القصة ، بالإضافة إلى القيم الروحية في حين أن الآخرة ، والمسؤولين في هذه
الأرض (عبادان) الحصول عليها ، يمكن أن تكون التالية نطاق القديمة التاريخية لهذه
الأراضي ، لأن النبي وهناك خط العرض استجابة لرفاقه وقال ان آبادان هو Jdydalahdas
الأرض ، في حين رفض الشرفاء Jdydalahdas يجري في الجزيرة في ذلك الوقت (حوالي ۱۴۰۰
سنة مضت) من الأراضي السكنية وأن تكون الفترة الزمنية النبوءة ، ودعا يسوع المسيح
(عليه السلام) التي هي أكثر من ۲۰۰۰ سنة مضت يجب.
الحديث الرابع :
رسول الله (ص) تحديث : عبادي (عبدان) واثنان في قزوين Bhshtnd البوابات مفتوحة على
العالم والناس.
ونقلت Knzalmal ، الهندی ورعة ، المجلد ۱۲ ، ص ۳۰۰
آبادان السرد تعيين حضرة علي (ع)
الحديث الأول :
الإمام علي (ع) تحديث : أربعة في حديقة المدينة العالمية هي : الإسكندرية وSqlan
وعبادي (عبادان) ، وقزوين.
ونقلت عن مجموعة مختارة من حمد الله مستوفي ، p. 771
قد تحتاج إليها في هذه المدن الاربع سوف تعطى شرحا موجزا.
الإسكندرية ، نقلا عن والثقافة الفارسية محددة ، المجلد الخامس ، واسم مدينة كبيرة
وميناء في مصر وشمال افريقيا وغرب النيل مصب النهر.
Sqlan للمدينة على أساس Sfrnamh ‘خسرو Qbadyany ، وتصحيح الطبيب بثقل طبيب الفقراء
، والسيد J. الشعار ، حيث البلدة القديمة في الساحل الجنوبي لفلسطين ، وكان ذلك مثل
دمشق ، العروس يسمى الشام.
وبطبيعة الحال ، في عبادان وقزوين ليست بحاجة إلى توضيح أن هذه المدن اليوم ، ومدن
معروفة أباد.
الحديث الثاني :
الإمام علي (ع) Byanrvayty وردا على الفرد سه بن Svhan ، والأعراض وKhralzman أيام
والفترة المظلمة وبعد شرح طويل عن الناس الذين يعيشون والابتكار في الساعة ، مضيفا
: واليوم أفضل مكان للحياة عبادي (عبدان) هو. حتى النوم في البشر ، مثل الجهاد في
سبيل الله. الجميع عبادي (عبادان) أربعين يوما على الوقوف ، لأداء واجباتها ،
والاستقرار في كل يوم الأربعين سيكون شريكا لي ، شريكه و، مع النبي محمد (عليه
السلام) يعرف الشريك.
نقلا عن كتاب والمرموقة Almyar Alvaznh Nvshth ‘Askafy أستاذ علامة ، p. 83
وفي انفجار مماثل في منطقة النبي ورعه الكتابة الهندية Knzalmal كتاب ، المجلد
الثاني عشر ص ۶۱۳ وهذه هي :
…… ثم أفضل السكن عبادي (عبدان) هو ، حتى في النوم مجاهد في سبيل الله أولا أن
Mkanyst النبي عيسى (عليه السلام) وسوف نرى ويوم واحد (الناس) هي أحلام كان لي في
الحد من المنازل المبنية من اللبن وعبادي ( آبادان).
آبادان السرد عين الإمام جعفر الصادق (ع) :
الحديث الأول :
عمرو بن العاص الإمام الصادق (ع) أن قصة الإمام (ع) تحديث :
من عبد! لماذا هذه الاماكن حيث كنت المواطنين ، وليس على؟ قلت : ما هي الأماكن؟
سعيد : جدة وعبادي (عبدان) وMsysh وقزوين! دبليو لي : انتظر بك الأمر وكنت أتابع.
المبادئ الواردة في الكتاب بما فيه الكفاية ، العلامة الكليني ، المجلد الخامس ، ص
۱۹ ، وصقل Ahkâm الشيخ Altayfh المجلد السادس ص ۱۲۶ وكتاب وسائل Nvshth ‘العش
والشيعة الشيخ الحر العاملي المجلد الحادي عشر ص ۳۲ والقيمة الدفترية للحياة
السياسية التحليلية للإمام حسن مجتبي ( ع) من ركلة جزاء) ونظام Trjmh ‘العلامة محمد
جعفر محمد Sepehri p. 172.
ولكن الجيد في هذا المقال هو قوي جدا وصالحة ، مثل الأحاديث السابقة الذكر في إدخال
مجالات دفع الحديث :
حجازي Shhryst في جدة (المملكة العربية السعودية) على طول ساحل البحر الأحمر إلى
Faslh ’72 كلم ۴۱۹ كلم من مكة المكرمة والمدينة المنورة وميناء مدينة مكة المكرمة ،
على أهميته وبدأ في العام ۲۶ ه من Khlyfh العثمانية’ وثالثا ، وضعت ميناء مكة
المكرمة.
Msysh من المدينة في Mavra’alnhr Jyhvn أواخر Almhly وبالطبع أيضا شعبية.
في الواقع ، الإمام جعفر الصادق (ع) الحديث السرد أتباع نبي الإسلام هناك ، حيث اسم
أربع بقع الضوء Mnabr تعالى يعرض هنا ، وهذا المشروع الحديث Msysh هما ، حيث المكان
المحدد تقدم واضح. وينبغي أن يلاحظ أيضا أن هذه الفترة ، بما في ذلك الأرض القديمة
خراسان رضوي وMavra’alnhr هو عليه اليوم.
الحديث الثاني :
Marvazi المقال هو : أنا الإمام العرض :….. التي هي في أكثر مع Shmapsndydh :
Atkaf أو السفر عبادي (عبادان)؟ تحديث : والمساواة العملية مع الجهاد أنا لا ، وذلك
لعبادي (عبدان) هو Atkaf العليا.
نقلا عن كتاب Almghny من ركلة جزاء) عبد الله بن Qdamh ، المجلد الثالث ، ص ۱۴۹ ،
وأيضا في كتابة الكتب Alshrh الرحمن ابن جريدة الكبير قديح المجلد الثالث ، ص ۱۵۰ و
۱۵۱.
الشخص الراوي في هذه القصة أن السيد Marvazi يجب أن نعرف أنه Hafy أو الشخص البشري
كاملا الإنسان Abvnsr بن لمشروع تأجير الأجهزة المنزلية وأكثر شهرة بيرفوت Hafy
الوسائل هي زمالة موسى بن جعفر الصادق والإمام الشرفاء مع الطرف الموجه قبلت والشخص
في عبادان العفة التي طال أمدها طويل المدفوعة وكتاب يصف زيارته لهذه الجزيرة.
وبالإضافة إلى ذلك هناك أيضا العديد من الروايات الروايات التي تبين أهمية عبادان
Jzyrh ‘ننظر إلى الدين وشيوخ يعني الشرفاء لاتباعه للسفر وليس لها وجود في المنطقة.
زمالة الازدهار حضرة صاحب الزمان (aj) :
فمن الواضح تماما أن الرئيسي Yaran آغا الإمام صلاحية وثائق على أساس عدد من الشروط
من ۳۱۳ شخصا ، وجميع الناس من جميع الجوانب الروحية وينبغي أن تكون جيدة جدا وقته
للنقاء وعينة جدا Jhd كثيرة يجب أن تكون قادرة على مثل هذا الموقف.
وفقا للانباء موثوقة والسرد الذي تم التوصل إليه ، فإن عددا من الناس المختارين من
عبادان من الناس أن أعدادهم نقلت حديث النبي عين عزيزي (عليه السلام) والامام علي
(ع) من واحد إلى العشرة المذكورة.
Nvysndh ‘كتيب لتحقيق السعادة البشرية ، والمجلد الخامس ص ۱۲۱ النجوم الساطعة في
الكتاب ، وكذلك المجلد ۱۴ ص ۵۴ من عدد من الناس الشرفاء وصاحب كتاب وAlmlahm Alftn
ص ۱۱۹ ، والشيخ علي مو` مربى Alahadys كيفن كوراني هدف Alamly كتاب الامام المهدي
(aj (عدد ثلاثة اشخاص وكبير كتاب Ngarndh ‘Nvayb Aldhvr فاي Alzhvr الأعراض ،
المجلد الثاني ، والجزء الثاني في الصفحتين ۱۱۶ و ۱۲۶ ، وصاحب كتاب Bqry حسان
Alahvalat فاي زمان (aj) والشيخ أبول Almrndy Alnvryn الجمعية ، وعدد من رفاقه Avan
والإمام صافي Baghiatollah Alazm عبدان عشرة التعبير وزمالة من أسماء الإمام مبارك
مثل هذا الوقت قد كتبت :
وقاسم حمزة ، وشيباني ، J. ، وعامر ، والحياة وBdalhymn Bdalvars ومحمد واحمد.
في الواقع ، مثل هذه الأراضي من السكان Hmpay الحياة والأرض المقدسة ، واللغة ،
والمعروفة باسم سعيد Afvah هناك أئمة المسلمين والنبي (ص) مثل مبارك ومقدس ، لا
المجد والشرف؟ الحق والأرض والأرض مثل هذه حتى النوم الجهاد في سبيل الله على النحو
المذكور أعلاه Svab وفخر للحياة وليس لها مكان Artzaq؟ يأتي إلى هذه الأرض هي ملك
للمسلمين ، فإنه يحيي Nchnankh Shhrman تم الشهداء.
جميع الحقوق لمضمون ومحتوى أخرى نشرت على موقع ويب مدينة عبادان الله ، وينتمي إلى
مسؤول الموقع الشبكي ، والسيد بهرام الفلورسنت ويذكر شيئا عن مضمون هذه المواد دون
إذن كتابي من الإدارة ، بالإضافة إلى ويتعارض مع تقديس الدينية الذكاء والثقافة
الغنية للشعب عبدان ، الادعاء هو متاح أيضا.
20 Comments
محمد خدری
سلام دوست عزیز
من می خواستم از شما بخواهم که اجازه دهید از این مطالب در وبلاگم استفاده کنم
بهرام مهتابی:
دوست گرامی،ضمن تشکر از مقید بودن حضرتعالی به اصول و قوانین فضای رایانه،حضورتان عرض می کنم که در صورتیکه به این مطلب علاقمند هستید،صرفاً امکان گذاردن لینک مستقیم این مطلب را در وبلاگ خودتان دارید و از آنجا که مسئولیت های مطالب پژوهشی بنده به عهدهء خود من می باشد،نتیجتاً امکان کپی نمودن و یا رونوشت برداری از این مطلب وجود ندارد.با سپاس از شما همشهری گرامی.
شری
سلام همشهری.احوال شما
حتما بابت جمع آوری این مطالب کلی زحمت کشیدین
دستتون هم درد نکنه
راستی از بچه های لاف بویز خبر دارین؟وبشون فیلتر شده
اگه آدرس جدیدشونو داشتین منون میشم به من هم اطلاع بدین
مرسی
مهردادمعماری- هفته نامه یادگاری
چون باد نوازشگر جسم نهیف و زخم خورده شهرمان هستی. بادی که نسیم وار زندگی دوباره می بخشد.
سپاس
انجمن گفتگو
به نام خداوند جان و خرد
انجمن گفتگو در یک فراخوان وسیع، اقدام به دعوت از وبلاگ نویسان و کاربران فعال برای عضویت و شرکت در بحث های انجمن نموده است.
در صورتی که مایل به شرکت در میزگرد ها و بحث های انجمن ما هستید، به آدرس زیر مراجعه کرده و ثبت نام نمایید :
http://www.goftegu.ir
در صورتی که مایل به تبادل لینک هستید، میتوانید از طریق فرم “تماس با ما” در سایت با مدیر انجمن ارتباط برقرار نمایید.
با سپاس فراوان
مدیریت انجمن گفتگو
معصومه
باسلام و درود
مطلب جالبی بود نشنیده بودم
شادزی تندرست
naiefhosein
از اینکه این همه درباره شهر من تمجید می کنید ممنونم ولی امیدوارم شهر خود را بهتر از ان چیزی که الان است ببینم ابراهیم بغلانی
roz
jaleb boud avalin bar rajeb shahram ein chenin chizi mikhounam vali einha mohem nist mohem eine ke chetor ein shahro abad konim
jam
استاد مهتابی خیلی جالبه و خیلی حال کردم حالا حتما واجب شد که نظرتان در رابطه با حدیث ذکر شده در سایت بهبهان را بدانیم.
البته با اجازه شما لینک این سایت را برای دیگران هم میفرستم که دیگران هم مستفیض شده و هم کلی حال کنند.
جمشید
از بهبهان
یک ایرانی
کاکا سلام
کاکا دمت گرم بابا تا حالا فقط بمون میگفتن لاف. ولی حالا شاعر هم شدم اونم چه شاعری!!! البته شاعری که ک… و ش…. میگه.
……………………………………………………………………………………………………
شما همون لهجهء بهبهانی خودتون رو حفظ بفرمایید،آبادانی صحبت کردنتان پیشکش!!!
jamshid abadan
mage behbahanam sait dare
mansour
baradaran aziz…..pas az arze salam va salamati……mikhastam beguyam che daghighan 6 mahe pish bastanshenasan gharbi dar yek tahghighe chand sale be in natige residan che beheshti ra che khodavand dar ketabhaye moghaddase asemani dar morede adam va hava zekr karde daghighan jazireye abadan hast…….rojuh shavad be archive geografic international ….mozuhe medarek…….baghe eden…ya giardino di eden ya eden garden….ba droode faravan be shahidan jang tahmili….va mardom bozorg iran zamin…..eltamase doa
abadani
اقا مهتابی با سلام
با اجازه هست که ار مطالب که در بالا هست استفاده کنم
اخه تازه سایتم رو راه انداختم …وبه مطالب بالا شما احتیاج دارم
اقا مهتابی اینه همین مطالب رو در کتاب آبادان در تاریخ اسلامی نوشته شده
ممنون
…………………………………………………………………………………………………..
بهرام مهتابی:
با سلام به شما همشهری گرامی.ضمن تبریک بابت راه اندازی سایت شما به استحضار می رسانم که:۱-تمامی مطالبی که در وبسایت آبادان شهر خدا وجود دارند متعلق به اینجانب بوده و در صورت تمایل به داشتن آنها در وبسایت یا وبلاگ شخصی خود صرفا مجاز به گذاردن لینک مستقیم این مطلب هستید. ۲-در کتاب آبادان در تاریخ اسلامی نوشتهء جناب شیخ علی طرفی،۴ مطلب از بنده گذارده شده که البته این مطلب یکی از آنها می باشد که متاسفانه بنابه اظهار خود مولف به علت اشتباه ناشر و یا چاپخانه!!!؟؟؟اسم بنده به عنوان صاحب پژوهش از قلم افتاده و قرار بر این شده تا در چاپ های احتمالی بعدی در صورتیکه ناشر یا چاپخانه دوباره اشتباه نکنند!!! جبران این سهو انجام گیرد.
برایتان آرزوی شادکامی و پیروزی دارم همشهری گرامی.یا حق
abd
سلام دوست عزيز من دانش جوي آباداني دانشگاه نفتم مي خواستم اين مطلب توي وبلاك بچه هاي دانشگاه بزارم اگر اجازه بديد
……………………………………………………………………………………………………..
بهرام مهتابی:
با سلام و درود به شما همشهری گرامی و سپاس بابت رعایت اخلاق اینترنتی،به عرض شما می رسونم که این مطلب در سایت من وجود داره و کسانی که مایل به مطالعه و یا تحقیق در این مورد باشند می تونن استفاده کنند.در نتیجه نیازی به گذاشتن اون در سایت و یا وبلاگ دیگری نمی بینم،جنابعالی و دوستان شما در صورت علاقمندی به این مطلب،صرفاً مجاز به گذاردن لینک مستقیم این مطلب در وبلاگ خودتان می باشید..ممنونم و آرزوی روزهای خوبی برای شما دارم دوست گرامی.
siavsh
با سلام
مطلب شما در مورد سید عباس واقعا عالی بود.
مرسی
sh
اون حدیثی که راجع به آبادان و قزوین بود،من فکر میکنم فقط مربوط به زمان خودش بوده.چون حالا آبادان رو نمیدونم که چه ربطی به اسلام داشته اما قزوین توی سال ۲۱ هجری،مرز مسلمین شناخته شده بوده.(چون عربها تا اونجا حمله کرده بودند.)حالا احتمالا پیامبر واسه اینکه مسلمونا رو به جهاد دعوت کنه این حدیث رو نقل کرده.
ضمنا اینکه گفتن اولین جایی بوده که مردمش به حضرت عیسی ایمان آوردند خیلی بحث برانگیز و عجیبه.اگه اینطور بود اولا مسیحیا باید خیلی خوب این نکته رو میدونستن،یا حداقل توی یکی از کتابهای تاریخیشون از این قضیه سند میآوردن،در ثانی، حضرت عیسی توی فلسطین رسالت خودش رو شروع کرد و قطعا ایمان آورندگان به حضرت عیسی باید اول مردم اون ناحیه میبودن نه مردم آبادان که هیچ نزدیکی ای به اون منطقه نداشته!! -بنابراین کاملا محتمله که این روایت، جعلی بوده باشه-
یک دوست
دوست عزیز که سعی داری با اخبار و احادیث شهر آبادان اسلامی جلوه بدی! باید بدونی که اسلام خودش پر از اشکاله، که ما حالا داریم به مسمان بودن افتخار می کنیم و اصل ایرانیتت خودمون رو فراموش و بلکه به باد دادیم.
تو قسم خوردی که برای پا برهنه های شهرت سایتت رو راه اندازی کردی. با این احادیث که فقط ترویج خرافه می باشد می خوای اینکار رو بکنی؟!
بد نیست که کتاب ۲۳ سال نوشته مرحوم دشتی را یه مطالعه بکنی بعد راجع به اسلام قضاوت کنی.
آبادان را با ترویج علم و فرهنگ روز می تونی آباد کنی.
……………………………………………………………………………………………….
کتاب ۲۳ سال رو بیش از ده بار مطالعه کردم همشهری گرامی،شما به جز این کتاب،دیگه چه کتابهایی رو مطالعه کردید؟؟؟؟
فاضل سعيدي
واقعا” جاي تشكر وقدرداني دارد كه اين چنين اطلاعات گرانبهايي را به ما دادند، وما از آن بي خبر بوديم اي كاش مسئولين هم كمي به اين شهر طلايي كمر همت بندند وبه آن بيش از اين برسند……………انشال…
asymmenepsynC
AT u0026 T گوشی های همراه بی سیم در پس انداز عکس استفاده می شود !rn rn اگر شما دنبال آن هستید در اواخر مدل مورد استفاده در تلفن های همراه T برای فروش ، شما به جای حق آمده است . همه ما جدید و مرمت شده و مورد استفاده AT و تلفن های سلول T تضمین شده و کامل به عنوان یک جایگزین برای تلفن شکسته واز دست رفته ، به سرقت رفت ، و یا ارتقاء هستند . گزینش از میانطیف گسترده ای مورد استفاده در تلفن های همراه T برای فروش است که مناسب سبک و بودجه شما .rn rn فروشگاه ما AT u0026 T تلفن های بی سیم در حال حاضر ! used cellphones for sale
لیلا
واقعامطالب حیرت آوری نوشته شده .من ساکن شوشم ولی عاشق آبادانم وزیاداومدم آبادان.بااین یه تیکه موافقم که خاکش دامن گیره ولی بابقیه مطالب …به هرحال نخسته رفیق
عبدالله
آقای مدیر سایت لطفا نظراتی که به دین مبین اسلام و همینطور به پیامبر نور و رحمت جسارت کرده اند را پاک کنید والله شدید العقاب…..امروزه تمام دانشمندان غرب و شرق به حقانیت دین اسلام و پیامبر نور و رحمت
رسیده اند توبه کنید که خداوند توبه پذیر و مهربان است
وخیرالدین عندالله الاسلام یاایهالرسول انک لعلی خلق عظیم
………………………………………………………………………………………………………..
درود.جناب عبدالله گرامی، همانطور که خودتان هم شاهد هستید، برای برخی از نظرات موهن خود بنده پاسخی در خور قید کرده ام و برخی را بی پاسخ گذاشته تا سایر بازدید کنندگان محترم سایت بتوانند پاسخگوی نظرات آنان باشند تا در عین حفظ فضای دموکراسی و آزاد اندیشی در این پایگاه اینترنتی، مجموعه ای از پاسخ ها به شبهات را نیز داشته باشیم.ضمن آنکه چندین برابر این نظرات را نیز به دلیل غیر مستدل و موهن بودن به کلی حذف نموده ام.
اما برایم سوال پیش آمده که مخاطب شما از توبه کنید چه کسیست؟بنده؟؟؟توبه چیز خوبیست و دل و جان را سبک می سازد ولی ای کاش می نوشتید که من باید از کدام گناهم توبه کنم و اصولا گناه بنده در این رابطه چیست؟؟؟
یا حق